Nanoteknoloji İle Tuvaletlerde Su Tasarrufu ve Hijyen

Nanoteknoloji İle Tuvaletlerde Su Tasarrufu ve Hijyen 2

Şu anda, tuvaletleri yıkamak için her gün yaklaşık 141 milyar litre içme suyu israf edilmektedir.

Tuvaletler için yeni bir nano kaplama mümkün, pratik olarak kendi kendini temizler ve böylece yıkama suyunun büyük bir bölümünün israf edilmesinin önüne geçer.Ayrıca uygulanması da oldukça kolaydır.

Gelecekte, bu su sıkıntısı sadece hane halklarının ve endüstrinin doğrudan arzını tehdit etmekle kalmayacak, aynı zamanda dünya nüfusunun hemen hemen hepsinin birincil sorunu olacaktır.Mevcut tahminlere göre, sadece tuvaleti yıkamak için günlük yaklaşık 141 milyar litre su kullanılıyor.Bunun nedeni genellikle bir yıkama işleminde çıkarılamayan ve kalıntıları tuvalette bırakan insan dışkısıdır .

University Park’taki Pennsylvania Eyalet Üniversitesi’nden bilim adamları şimdi tuvaleti yıkamak için kullanılan suyun büyük bir bölümünü kurtarabilecek bir konsept sundular.

Kir ve Bakteriyi Tutmayan Kaplama

Nanoteknoloji İle Tuvaletlerde Su Tasarrufu ve Hijyen
Tuvaletler için nano kaplama

Çalışma lideri Tak-Sing Wong’un açıkladığı gibi, “Bilim adamları, tuvalet için kendi kendini temizleyen biyolojik olarak kir ve bakteri tutmayan kaplama geliştirdiler.”Nature Sustainability dergisinde yayınlanan makaleye göre , bu nano kaplama yıkama suyunun tüketimini önemli ölçüde azaltabilir.

Kir ve Bakteri Tutmayan Nano Kaplama

Kaplama, tuvaletin seramik yüzeyine bir sprey ile iki kat halinde uygulanır. Birinci katman, polimerlerden yapılmış bir nanoyapıdan oluşur .Wong’a göre, “kuruduğunda, bu madde kıllara benzeyen ve bir insan saçından 1000,000 kat daha ince bir çapa sahip moleküller oluşturur .”

Kaplama Tekrar Tekrar Yapılabilir