Gök bilimciler en parlak süper novaları kayıt altına aldılar

Evrenin erken evriminin daha iyi anlaşılmasına yol açacağını umuyorlar.

2016’da gök bilimciler şimdiye kadar gözlemlenen en parlak süper novaları gördüler . SN2016aps adındaki süpernovanın 1.000 günden fazla radyasyon yaymaya devam ettiğini izlediler. Bugün, Nature dergisinde yayınlanan bir makalede , bu “son derece enerjik süpernova” nın evrenin evrimini ve en büyük yıldızların oluşumunu anlamalarına nasıl yardımcı olabileceğini anlatıyorlar.

SN2016aps o kadar parlak bir şekilde parladı ki, kendi galaksisini geride bıraktı ve uzun süredir, kayıttaki herhangi bir süpernovadan daha fazla ışık yaydı, çalışmanın Birleşik Krallık’taki Birmingham Üniversitesi’nden ilk yazarı Matt Nicholl, Gizmodo’ya söyledi . Tipik bir süpernova kütlesinin beş ila 10 katı kadar, patlayan en büyük yıldızlardan biriydi. Gizmodo , nesnenin ve patlamadan önce fırlattığı malzemenin toplam kütlesinin Güneş kütlesinin 50 ila 100 katı olabileceğini belirtiyor.

SN2016aps, Büyük Patlama’dan yaklaşık 10 milyar yıl sonra meydana geldi. Şimdi, bu süper novadan elde edilen veriler ve James Webb Uzay Teleskopu gibi daha güçlü teleskoplarla , araştırmacılar benzer olayları takip ediyorlar.