Hubble uzayda 30. yılını muhteşem bir yıldız manzarasıyla kutluyor

Mutlu Yıllar Hubble! Teleskobun uzayda geçen otuz yılını kutlamak için Hubble’ın arkasındaki araştırmacılar ekibi, Samanyolu’ndan yaklaşık 163.000 ışıkyılı daha küçük bir galaksi olan Büyük Magellenik Bulut’ta iki nebulanın şaşırtıcı yeni bir görüntüsünü yayınladı.

NASA’ya göre , daha büyük, kırmızı bulutsusu NGC 2014’tür ve kalbindeki parlak, yeni oluşan yıldızlar Güneş’in boyutunun 10-20 katıdır . Mavi bulutsu, NGC 2020, Güneşimizden 200.000 kat daha büyük bir yıldız büyük miktarda gaz çıkardığında oluştu.

Araştırmacılar, görüntünün bir mercan resifine benzediğini ve sonuçta ortaya çıkan ‘Kozmik Resif’ adını verdiğini düşündü.

“Hubble’ın Dünya atmosferinin üzerindeki yörüngesindeki enfes vizyonu, bize bu tür inanılmaz güzellik ve aktiviteyi net bir şekilde görme yeteneğini veriyor.” Hubble Kıdemli Proje Bilimcisi Jennifer Wiseman, görüntünün yayınlanmasına eşlik edecek bir videoda söyledi.

Ancak 30 yıl önce teleskop fırlatıldığında çok iyi durumda değildi. “Aynadaki küçük bir kusur, çektiği tüm görüntülerin bulanık ve odak dışı olduğu anlamına geliyordu ve bugünkü mükemmel şekle getirmek için beş ayrı onarım görevi aldı.” Sean O’Kane , Hubble’ın 25. yıldönümü için yazdı .

“Muhteşem görüntüler onlarca yıldır hayal gücünü yakaladı ve önümüzdeki yıllarda insanlığa ilham vermeye devam edecek.”